Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Przedmiot działalności i kompetencje

  1. Celem działania Poradni jest udzielanie dzieciom i młodzieży do czasu ukończenia nauki pomocy psychologiczno - pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno - pedagogicznej związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży.
  2. Poradnia prowadzi działalność profilaktyczną, psychoedukacyjną, diagnostyczną
    i terapeutyczną poprzez realizację następujących zadań:
    1. diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, specyficznych trudności w uczeniu się,
    2. wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, efektywności uczenia się, nabywania i rozwijania umiejętności negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów
      i problemów oraz innych umiejętności z zakresu komunikacji społecznej,
    3. profilaktyka uzależnień - udzielanie pomocy dzieciom i młodzieży z grup ryzyka oraz ich rodzicom lub opiekunom prawnym,
    4. terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych, niedostosowanych społecznie, lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym i ich rodzin,
    5. diagnoza i terapia logopedyczna,
    6. wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny,
    7. pomoc w wyborze kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz wspieranie nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek w planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno - zawodowego,
    8. prowadzenie edukacji prozdrowotnej w tym dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli,
    9. pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości dzieci i młodzieży,
    10. wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji przedszkola, szkoły, lub placówki w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno - wychowawczych,
    11. wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami adaptacyjnymi związanymi
      z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą,
    12. współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami przy opracowywaniu  
      i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych,
    13. współpraca ze szkołami i placówkami w rozpoznawaniu u uczniów specyficznych trudności w uczeniu się, w tym ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I -III szkoły podstawowej,
    14. udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom udzielającym pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach.
  3. Zadania realizowane są poprzez różnorodne formy pracy:
    1. diagnozę,
    2. terapię indywidualną i grupową,
    3. terapię rodzin,
    4. działania psychoedukacyjne, informacyjne, profilaktyczne,
    5. konsultacje i indywidualne poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne,
    6. prowadzenie grup wsparcia,
    7. mediacje,
    8. interwencję kryzysową.
      Szczegółowe zadania wraz z formami ich realizacji zawiera roczny plan pracy Poradni.
  4. Poradnia prowadzi na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów dziecka działalność orzekającą poprzez powołanie przez jej Dyrektora Zespołu Orzekającego w składzie:
    1. dyrektor Poradni lub upoważniona przez niego osoba – jako przewodniczący zespołu,
    2. psychoog,
    3. pedagog ,
    4. lekarz,
    5. inni specjaliści, w szczególności posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny.
  5. Zadaniem Zespołu Orzekającego jest orzekanie o:
    1. potrzebie nauczania indywidualnego dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
    2. potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym kwalifikowania do klas terapeutycznych i nauczania integracyjnego, z wyłączeniem orzecznictwa dotyczącego dzieci i młodzieży z autyzmem, wadami słuchu, wzroku i upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym, głębokim,
    3. o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole,
    4. o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
    5. o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
  6. Poradnia prowadzi, na pisemny wniosek rodziców lub prawnych opiekunów dziecka, działalność opiniującą. W przypadku ucznia pełnoletniego opinie wydaje się na jego pisemny wniosek.
  7. Na pisemny wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia Poradnia przekazuje kopię opinii do przedszkola, szkoły lub placówki, do której uczęszcza uczeń.
  8. Dzieci i młodzież oraz ich rodzice lub opiekunowie prawni mogą uzyskać w Poradni informację o wynikach diagnozy. Informacje wydaje się na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów prawnych lub pełnoletniej osoby, której dotyczy informacja.
  9. Poradnia realizuje zadania przy pomocy specjalistów: psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych, logopedów, doradców zawodowych.
  10. Zadania Poradni, w zależności od potrzeb, mogą być realizowane również przy pomocy innych specjalistów, w szczególności lekarzy i rehabilitantów, których udział jest niezbędny do efektywnego udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom i młodzieży, rodzicom i nauczycielom.
  11. Pomoc dzieciom i młodzieży może być udzielana w Poradni także przez wolontariuszy, którzy wspierają realizację zadań z zakresu pomocy psychologiczno –pedagogicznej świadczonej przez Poradnię.
  12. Zatrudnieni specjaliści realizują zadania Poradni również poza jej siedzibą, w szczególności w przedszkolach, szkołach i placówkach, a także w środowisku rodzinnym dzieci i młodzieży.
Podmiot udostępniający informację:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 22 w Warszawie
odpowiada: Iwona Pietrasiewicz
data: 11-06-2021
wytworzył: Barbara Drozd
data: 11-06-2021
data: 11-06-2021
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 11-06-2021 - Edycja treści
  • 11-02-2021 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 96